• Ali Manav

Kardiyak MRI

MRI (Manyetik rezonans görüntüleme), vücuttaki organ ve yapıları büyük bir mıknatıs ve radyo dalgaları yardımıyla detaylı bir biçimde görüntüleyen tarama ve tanı aracıdır.

Radyasyon veya X-ray İÇERMEZ !!

Özellikle enfeksiyon, enflamasyon, kalp damarları ile görüntülemede kontrast madde kullanımı gerekebilir. Kontrast maddeler toplar damarlar yardımıyla vücuda damar yolu ile enjekte edilirler. Güvenli ilaçlardır. Ciddi yan etkileri çok nadirdir.

Peki kalp için kullanılıyor mu? Evet !

Kardiyak MRI’yi hangi durumlarda tercih ediyoruz:

1-Kalp anatomisi ve kalbin fonksiyonunu değerlendirmede

2-Kalp kapak hastalıkları varlığı ve şiddetini belirlemede

3-Tumor, Kalp kası (Miyokardit) ve kalp zarının (Perikardit)enfeksiyonlarının tanısında

4- Koroner arter hastalığı veya geçirilmiş kalp krizi sonrası canlı dokunun veya skar (yara) dokusunun miktarını tespit etmede

5-Doğuştan kalp hastalıklarının tanısında KARDİYAK MRI kullanıyoruz.

Kimlere Kardiyak MRI önerilmez?

Kapalı alan korkusu olan hastalarda önerilmez.

Hastanın vücudunun herhangi bir yerinde MR ile uyumsuz bir pili veya metalik protez varsa yapılması önerilmez.

Eğer varsa kalp pillerinin ya da metal kapağın MR çekimlerine uyumlu olması gerekir.

İşleme karar vermeden önce hastaya protez kapağı, pili ya da vücudunda başka herhangi bir bölgede metal protez olup olmadığı mutlaka sorulmalıdır.

Böbrek yetmezliği olan hastalarda işlem öncesinde hekimi tarafınan risklerin değerlendirilmesi önerilir.